Nieuwbouw Columnist

Bram Boterman

Naam: Bram Boterman
Bedrijf / Instelling: Heijmans Vastgoed
Functie: Management Trainee
Email:
Website:frisseblikopvastgoed.blogspot.com
Opleiding

MTS Bouwkunde, Deltion College Zwolle (1999-2003)
HTS Bouwtechnische Bedrijfskunde, Saxion Hogeschool Enschede (2003-2007)
Msc Vastgoedkunde, Rijksuniversiteit Groningen (2007-2009)
 

Werkervaring

Heijmans Vastgoed Regio Oost/Midden

Bio

Tijdens mijn studie las ik de volgende citaat van Kevin Lynch (1960): “Nothing is experienced by itself, but always in relation to its surroundings, the sequences of events leading up to it, the memory of past experiences.” De waarheid in deze zin is zo vanzelfsprekend dat het vaak vergeten, of erger nog, genegeerd wordt. Het gaat hier over de identiteit van een plek. De identiteit van een plek wordt vertegenwoordigd door elementen als herinneringen, ideeën, gevoelens, gedragingen, waarden en voorkeuren van de mensen die de plek gebruiken of gebruikt hebben. Deze informatie geeft uitstekende handvatten voor nieuwe concepten en ideeën. Hierin ligt voor mij de basis van klantgericht, en dus vraaggestuurd, ontwikkelen: Vraag de gebruikers van de plek wat hun gevoel is bij een locatie en wat zij van die bepaalde plek verwachten. Ga de dialoog aan voordat je zelf plannen maakt. Zij moeten er tenslotte gaan wonen. En welk medium is hiervoor beter geschikt dan het internet?

Na het winnen van de Heijmans Masterclass in 2008 en mijn afstudeeronderzoek naar het benutten van stedelijke identiteit bij binnenstedelijke gebiedsontwikkelingen, ben ik in april 2009 gestart als Management Trainee bij Heijmans Vastgoed. Mijn eerste opgave als Trainee was het toetsen en verbeteren van de marketing- en verkoopstrategie van het bedrijf. Al snel ontdekte ik dat online marketing een onbekend terrein is voor de meeste vastgoedontwikkelaars. Ik heb er mijn missie van gemaakt hier verandering in te brengen.